Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak.....

" The Man Is Decided To Change On The 12th Hour Die On 11th Hour"

Tuesday, May 3, 2011

Friends are like stranger and stranger are like friends..........@_@......

Salam..korang semua mesri dah bacekan quote yang ak tulis sebagai tajuk utama entry ak kali ni..sekali bace jew mesti kita semua dah paham apa maksud tersirat dan tersuratnya kan...
cuba korang fikir la...sepanjang korang berkawan or duduk kat mane-mane tempat,pernah tak korang rase macam di pulau or di 'ignore' oleh kengkawan korang????? Ahhh...tak pernah langsung...bagus la kepada sesiapa yang memang tak pernah langsung kena pulau oleh kengkawan hampa semua..dan kepada yang pernah di pulaukan...mesti anda rasa macam sunyi semacam...pastu nak2 kengkawan korang tetiba je ignore korang...mesti korang pelik dan rase apa salah aku ek sampai dia orang semua tak mahu kawan dengan ak lagi...pelbagai persoalan bermain di fikiran kan??? mesti ada rasa tak enak..kenapa la dieorang tak  nak cakap apa yang tak puas hati kan...tapi bak kata ibu aku..."ala sampai bila kita nak jadi yang terbaik or nak puas kan hati semua orang...sampai bila pun tak akan dapat puaskan hati semua orang kan..so, jadi diri sendiri dan jangan peduli orang nak cakap apa pun kat kita..ini adaalh diri kita bukan mereka semua...betul tu memang la betul kan apa yang diperkatakan oleh ibu aku tu...tapi still rase tak best ada dalam diri kita ini..nak story-morry kat orang..xbest plak..sebab aku selalu terkena tau...even my best friend pun buat macam tu jugak...kadang-kadang kita ni jangan mudah percayakan orang baik kawan @lawan..kadang-kadang kalau rase rahsia yang kita nak cakap tu sangat penting dan privasi baik jangan cakap@ story kat sesiapa pun even kawan baik...sebab kadang-kadang mereka akan gunakan rahsia@ cerita tu sebagai satu klemahan kita untuk jatuhkan kita...baik lah korang semua berhati-hati...kadang-kadang bila fikir balik kan..baik jadi budak sekolah jew @ tadika coz tak payah nak fikir perkara yang mnyerabutkan pale otak kite ni...kadang-kadang aku rase macam nak nangis tapi aku kuatkan emangat aku sebab dah tak de sape yang nak jadi buddy ak..betul apa yang mak aku cakap kat aku mase lepas ak cerita yang fida=my matrik's friend nangis sebab risau tak dapat cari kawan sebaik ak...baik ke aku ni..maybe....hihihihi...ak gelak la kat rumah pastu mak aku marah...mak aku cakap itulah sebenarnya kawan yang susah kita nak cari tau...mmg...apa yang mak aku cakap semuanya benar2 belaka...ssh giler nak cari kawan nak2 kat u ni...tapi bila fikir balik ak dah tak kisah dah coz ak pun nak pindah kolej lain so x payah nak pening pale nak kena fikir macam mane nak mengahadap muka dieorang sem depan kan....ak pun x kesah klau dieorang tak kawan ngan ak ke...aku kan jenis friendly so x ssh pun nak cari kawan ni...kat kolej yang ak nak duduk ni lagi ramai budak2 yang aku boleh jadikan kawan...key la laen kali ak post lagi...nak solat jap....